שגרירי המגמה

מאיה בוטוין   Maya Botvin

תפקיד: מנהלת מרכז ניהול ידע ופיתוח במשרד החינוך - המנהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער.

ארגון: המנהל לחינוך התיישבותי הינו יחידת סמך של משרד החינוך המפקחת על בתי הספר במועצות האזוריות, כפרי הנוער והפנימיות החינוכיות, אולפנות וישיבות תיכוניות, מוסדות חינוך ימי וחוות חקלאיות.

באחריות שלי : מרכז ניהול ידע ופיתוח אותו אני מנהלת אחראי על תחום הידע במנהל: עריכת מחקרים, הערכה ומדידה של תכניות ארציות, ניתוח נתונים ממאגרי ידע שונים והנגשתם למקבלי ההחלטות, מיפויים, משובים, מחקרי למידה מהצלחות, כתיבת נהלים וכו'.

על הלימודים במגמה: כתיבת הדוקטורט הייתה עבורי מסע אישי ומקצועי. מסע מאתגר, מורכב ומשמח. התברכתי בחברי הסגל של המגמה כחברים למסע זה. אני מברכת על ההחלטה שלי ללמוד בחיפה על אף המרחק ממקום מגורי (רחובות),  ובכל הזדמנות אני מספרת וממליצה לסובבים אותי לעבור את חווית הלימודים האקדמאים במגמה המיוחדת הזו.

מייל לשאלות: mayabo@mchp.gov.il  

ג'נט הייב חמודה,  janet heib hammoudi   جانيت هييب حمودة

ג'נט הייב חמודה

תפקיד: מלווה במרכז עוצמה מורחב "בתוכנית נושמים לרווחה"

ארגון: משפחתי "עמותת יעדים לצפון"

באחריות שלי: ליווי משפחות שחיות בעוני והדרה חברתית הכוללת רכיבים שונים באופן פרטני, קבוצתי וקהילתי ויישום תכנית התערבות לשיפור חייהן  של המשפחות דרך מיצוי זכויות, תעסוקה, ניהול תקציב משפחתי, השתייכות לקהילה והעצמה משפחתית.

על הלימודים שלי במגמה: הלימודים במגמה חינוך חברה ותרבות מעניינים וחווייתיים אשר משלבים בין התיאוריה למעשה דבר שפתח אצלי מיומנויות מחשבה שמתבססות על חשיבה ביקורתית ושיחים שונים וגם יכולת תכנון וניהול והובלת פרויקטים בארגונים ציבוריים ומסגרות שונות . המגמה מדגישה תחום חינוך בלתי פורמאלי תחום שהולך וגובר בעשירונים האחרונים אשר מקנה חשיבות רבה לתחום בקרב אנשי האקדמיה ואנשי מקצוע שמחפשים התמחות והתמקצעות בחינוך הבלתי פורמאלי . הלימודים מתקיימים באווירה מושכת ותומכת ומעודדת שבה כל סטודנט מקבל יחס אישי, הלימודים בקבוצה מצומצמת דבר שמאפשר לכל אחד מאתנו להשתתף ולהביע את דעותיו בחופשיות ולקחת חלק פעיל בעשייה האקדמית בתוך החוג והמגמהץ יש לציין גם שהיחסים בין הסגל האקדמי והמנהלי עם הסטודנטים טובים, אישית נהניתי ללמוד בחוג ובמגמה זו ולהיות חברה במשפחה כל כך תומכת.
תודתי לכל שהיה אתנו ועמד למענינו ואני באופן אישי מזמינה ומחזקת את כל אחד ואחת שרוצה להתמקצע בתחום יבוא וילמד באוניברסיטת חיפה.

מייל לשאלות: janet.hamoda@yahoo.com ,janet_heeb@yahoo.com 


דרור זכאי  DROR ZAKAI

תפקיד: מנהל תכנית "מורים יזמים מובילים" בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, מרצה להנחיית קבוצות באורנים, מלווה מערכות חינוך בלתי פורמליות בתועה הקיבוצית, מעביר סדנאות והרצאות בנושאי חינוך וקהילה באופן עצמאי (www.drorzakai.com)

ארגון: עצמאי, הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, התנועה הקיבוצית, מכללת אורנים.

באחריות שלי: מנהל תכנית "מורים יזמים מובילים" בקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, מרצה להנחיית קבוצות באורנים, מלווה מערכות חינוך בלתי פורמליות בתועה הקיבוצית, מעביר סדנאות והרצאות בנושאי חינוך וקהילה באופן עצמאי (www.drorzakai.com)

על הלימודים שלי במגמה: אווירה נהדרת בפקולטה, מרצים מאוד נגישים וזמינים. תכנית קטנה יחסית שמאפשרת יחס אישי בין הסטודנטים, מהנהלת החוג ומהמרצים. תכנים רלוונטיים, מעניינים, מאתגרים במידה מספקת מבחינה אקדמית.  

מייל לשאלות: drorzakai@gmail.com   


ליאת ספיבק   Liat Spivak

ליאת ספיבק
תפקיד: מנהלת פרויקטים בית-ספריים במחלקת חינוך בארגון בינ"ה- התנועה ליהדות חברתית.
במקביל- מלמדת סדנאות בחינוך בלתי-פורמלי לתואר ראשון בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך באוניברסיטת חיפה.

ארגון: בינ"ה- התנועה ליהדות חברתית והאוניברסיטה של חיפה

באחריות שלי: באחריותי מספר תכניות חברתיות שנתיות ורב שנתיות המיועדות לבתי-ספר תיכון, אשר פועלות במסגרת תכנים חוץ בית-ספריים, בזמן הלימודים. בתפקידי כמנהלת השותפויות עם בתי-הספר אני ממונה על כתיבת התוכניות והתכנים, הטמעתם והכשרת מורים וצוותי חינוך להעברת התכנים.

על הלימודים שלי במגמה: עבורי הלימודים במגמה לחינוך חברה ותרבות היו חוויה יוצאת דופן, תכני הלימוד לצד המפגש עם סטודנטים וחברי סגל המחויבים לעשייה חינוכית וחברתית, היו משמעותיים מאוד. המגמה היא ייחודית בכך שמקבצת אליה אנשי חינוך ופעילים חברתיים, אנשים אשר מאמינים ששינוי מקורו בחינוך, ומחויבים לכך בעשייה יומיומית. הרשת החברתית שנוצרה עבורי מתוך הלימודים במגמה תרמה לי ברמה המקצועית וגם האישית הן במהלך הלימודים והן לאחריהם.

מייל לשאלות: liatspivak@gmail.com



הזאר עביד שחאדה Hazar obied shehadeh هزار عبيد شحادة

הזאר עביד שחאדה

תפקיד: מנהלת צוות רכזים בצפון

ארגון: תכנית ״רואד״ להנגשת השכלה גבוהה לחברה הערבית, הדרוזית והצ׳רקסית, תכנית של המועצה להשכלה גבוהה

באחריות שלי: התפקיד שלי הוא ללוות רכזים של התכנית העובדים ב כ 25 יישובים בצפון בפן המקצועי והאישי, לקדם את התכנית מול בתי ספר, מועצות מקומיות, מוסדות להשכלה גבוהה, מרכזי צעירים, מרכזים להכוון תעסוקתי, ארגונים חברתיים העובדים עם צעירים ועוד, להוביל פרויקטים ברמה אזורית, למדוד הצלחות וללמוד מדברים פחות מוצלחים במטרה להגיע למספר רב יותר של צעירים וצעירות אשר נמצאים אני בדרך לאקדמיה וצריכים ליווי והכוונה בשלב חשוב זה.

על הלימודים במגמה: ללמוד במגמה לחינוך, חברה ותרבות הייתה חוויה משמעותית עבורי. בפעם הראשונה הרגשתי שאני לומדת דברים קרובים ללבי הכוללים תיאוריה אך אפשר לקשר אותם לחוויות בשטח בעבודה ובהתנדבות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי. ההקשבה, האמון באנשים והאווירה הטובה הם בעיקר מה שאהבתי בחוג מעבר ללימודים עצמם שהיו מעשירים ופתחו את האופק להרבה דברים חדשים וחשובים. בנוסף לחוויות הלימודים המיוחדת, הכרתי במגמה חברים שדומים לי בתחומי העשייה והעניין ובעיקר הרווחתי חברים לחיים.

מייל לשאלות: hazar.3007@gmail.com  


ריטה פרו נסראלדין - Rita Fero-Nasereldin  -  ريتا فرو نصرالدين

ריטה פרו נסראלדין
תפקיד: ראש תחום גיל רך וחברה ערבית – בג'וינט אשלים ומנהלת ארצית לתכנית "שיפור איכות החינוך לגיל הרך בחברה הערבית”.

ארגון: ג'וינט ישראל

באחריות שלי: יזום, פיתוח, ניהול והובלה של תכניות ושירותים לילדים במצבי סיכון בגיל הרך ברמה הלאומית, בנייה ושימור שותפויות אסטרטגיות עם קרנות, פדרציות, מגזר שלישי, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. במשך יותר מעשרים שנים עבדתי בתפקידים ניהוליים ברמות שונות , יישובית, אזורית וארצית  , הובלתי שינויים חברתיים משמעותיים בתחומים בהם עסקתי והשפעתי על אנשים רבים מכל הקשת החברתית , אנשים בהדרה ,ילדים ונוער,  נשים , אנשי מקצוע , בעלי תפקידים בכירים , וקובעי מדיניות.

על הלימדים שלי במגמה: הלימודים במגמה נתנו לי גיבוי ותוקף תיאורטי ואקדמי לידע הפרקטי שרכשתי במשך שנים, ופתח בפני הזדמנות להמשך מחקר בנושא. במגמה זכיתי ללימודים באווירה תומכת ומפרגנת עם סגל בכיר מקצועי, מאפשר ומקדם.

מייל לשאלות: ritagroup97@gmail.com


אלין פרנטסמן- ספקטור Alin Frantsman Spector

תפקיד: מנהלת פעילות ארצית של עמותת אופנים. עמותת אופנים מביאה העשרה חינוכית בתחומי המדע והטכנולוגיה STEM לילדים הגרים בפריפריה, במטרה להעניק להם הזדמנות שווה ולצמצם את הפערים בחינוך הבלתי פורמלי.

ארגון: עמותת אופנים

באחריות שלי: ניהול שוטף של פעילות העמותה ומנהלות האזורים וליווי בעלי תפקידים חדשים, אחריות על עבודה שותפת מול רשויות ושותפים אסטרטגיים, אחריות על בטחון ובטיחות.  אחריות על הובלת פרויקטים בשיתוף המנכ"ל והועד המנהל.

על הלימודים שלי במגמה: במסגרת לימודי הדוקטורט שלי, היה מקסים לפגוש קולגות שלי מעולם התעסוקתי שלי, נחשפתי לתכנים אשר היו מלמדים ומעשירים מצד אחד ופרקטיים מצד שני לכתיבת עבודת המחקר שלי. הקורסים והמרצים ברמה גבוהה מאוד. כמו כן, הצוות תמיד מסביר פנים וזמין לכל בקשה או שאלה. זכיתי ליחס אישי ומקצועי מהמנחה שלי ד"ר אביהו שושנה, מנחה ומרצה בחסד עליון, והן מבחינה אדמיניסטרטיבית וליווי אישי. ממליצה בחום.

מייל לשאלות: alin.p2503@gmail.com


האיא צרצור זועבי  Haya Sarsour Zoabi  هيا صرصور زعبي

האיא צרצור זועבי
תפקיד: מנהלת תחום חברה ערבית במחלקה לזהויות בקהילה + מנחה לבינוי קהילה באגף קהילה בחברה למתנ"סים הארצית.

ארגון: החברה הארצית למתנ”סים.

באחריות שלי: במסגרת עבודתי באגף קהילה ובמחלקה לזהויות בקהילה שמה דגש על חיזוק החוסן הקהילתי בחברה הערבית דרך פיתוח תכניות ותמיכה במיזמים קהילתיים וגם הדרכת הצוותים והמנהלים וההנהלות הציבוריות של המרכזים הקהילתיים בתחום בינוי קהילה, וכל זה על מנת לשרת את החברה הערבית ולחזקה דרך בניית רשת חברתית חסינה המעודדת את יחסי האמון ושיתופי הפעולה בתוכה.

על הלימודים שלי במגמה: נהניתי מאוד בלימודי התואר השני במגמה לחינוך, חברה ותרבות באוניברסיטת חיפה, ובמיוחד במסלול "מנהיגות ומדיניות בחינוך" ושם זכיתי למיטב המרצים והמרצות אשר עשו מהלמידה האקדמית והרצינית חוויה נעימה וחווייתית בלתי נשכחת. מבחינתי, לימודי התואר השני הגיעו אחרי בשלות (יחסית) של כמה שנים בעבודה בשטח בתחום העבודה סוציאלית קהילתית על גווניה הרבים, והם היו חוויה מאוד מעשירה, מצמיחה ומשמחת. הגעתי ללימודים כל יום שני ורביעי בכייף לפגוש אנשים רציניים ומכבדים בני אדם, ותמיד חזרתי הביתה למשפחתי הקטנה מלאה בידע חדש, בשמחה ובאנרגיות חיוביות.
בלימודים במגמה יכולתי בקורסים השונים לפתח שיח עמוק עם המרצים והעמיתים הן חברתי והן פוליטי, הן אישי והן קולקטיבי, גם מקומי וגם גלובלי. אף פעם לא חוויתי את עצמי כמיעוט, לא מגדרי, לא דתי ולא לאומי במסגרתן. אני ממליצה לכל מי שמעוניין לפתח את הידע שלו ואת היכולת שלו בתחומים החינוכי והחברתי, לאתגר את עצמו וגם למי שמעוניין ללמוד בהנאה ולהתפתח ברמה האנושית והמקצועית ממליצה בחום להצטרף למשפחת המגמה לחינוך, חברה ותרבות.

מייל לשאלות: hayasarsourz@gmail.com    


עמית רוטמן  Amit Rottman

תפקיד: מרצה במכללה האקדמית עמק יזרעאל

ארגון: מכללת עמק יזרעאל

באחריות שלי: מרצה בחוגים לחינוך ולסוציולוגיה ואנתרופולוגיה ובחוג הרב תחומי וכן חוקרת בתחום האנתרופולוגיה של החינוך. עוסקת בחינוך אלטרנטיבי (חינוך דמוקרטי וחופשי) ובחקר נושאים הקשורים לקשר שבין חינוך ומעמד חברתי בישראל.

על הלימודים שלי במגמה: למגמה לחינוך, חברה ותרבות, הגעתי במסגרת לימודי לתואר שלישי. במהלך לימודי פגשתי מרצים מעולים שעזרו ועדיין עוזרים לי, לקדם את ידיעותיי בנושאים שמעניינים אותי, בתחומי הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה של החינוך. בנוסף, לאורך כל הלימודים במגמה, מתקיימים סמינרים ומפגשים המאפשרים יצירתה של קהילה לומדת של מרצים וסטודנטים יחד. זה דבר שאינו ברור מאליו ולא תמיד קיים במקומות אחרים ומאפשר לסטודנטים להיחשף לחיי האקדמיה משלב מוקדם יחסים של חייהם המקצועיים.
האווירה במגמה נהדרת ומאפשרת לימוד מעמיק ורציני מאוד, באווירה טובה.

מייל לשאלות: amit.rottman@gmail.com   


מייסון רייא  Maysoon Raya   ميسون  عدنان ريا

תפקיד: מנכ"לית עמותה בהתנדבות, מנהלת בית ספר תיכון

ארגון: עמותת נשים חד הוריות ערביות בסכנין, ביס תיכון אורית

באחריות שלי: שני התפקידים ההתנדבותי ובשכר- עוסקים בניהול צוות, בניית תכנית עבודה, רתימת אנשים לפרויקטים וליוזמות שאני מבצעת גיוס משאבים למיניהם, ומעורבות בקהילה כאישת חינוך ואשת קהילה.
על הלימודים שלי במגמה: הלימודים מעניינים, מאתגרים, רוב הקורסים היו חדשים בתכנים -עולם הנעורים, חינוך בלתי פורמלי, התרבויות השונות. היחס של הסגל היה מעולה ,האווירה חמה ויש  מענה אישי ומידי תמיד. הקבוצה שלמדתי בה אז הייתה קטנה וזה אפשר שיח מכבד, ואפשר לכל אחד ואחת להביע את עצמו בקורסים הדינמיים.

מייל לשאלות: raya.maysoon@gmail.com   



צח שמואלי  Tzach Shmuely

תפקיד: מנהל חינוכי

ארגון: מכינה קדם צבאית- מדרשה למנהיגות חברתית "גליל עליון"

באחריות שלי: המכינה הינה תכנית לטיפוח מנהיגות צעירה בקרב בני נוער בישראל לפני שירותם הצבאי. אורכה של התוכנית כ-10 חודשים בתנאי פנימייה וכוללת: תכנית לימודים מעמיקה במגוון נושאים, חיי קבוצה, טיולים וסיורים בארץ, הכנה לצבא, רכישת כלים בנושא הובלה ועבודת צוות ועוד.
אני מלווה את צוות ההדרכה במכינה, מוביל את הקו החינוכי ערכי במכינה, מוודא ביצוע של תכנית העבודה במכינה, מלווה את התהליך החברתי שהקבוצה עוברת לאורך השנה, מלמד ועוד.

על הלימודים במגמה: הלימודים במגמה חשפו אותי ללמידה אקדמית מעמיקה וממוקדת, הקורסים היו מחדשים ורלוונטיים לעיסוק החינוכי בו אני פועל. בניגוד לחששות שהיו לי מתאוריות חינוכיות מיושנות ולא רלוונטיות, חזיתי בסגל אקדמי שמתמודד על להיות רלוונטי לאתגרים העצומים שהעולם החינוכי ניצב מולם, רצון תמידי להתחבר לשטח ולא להסתגר במגדל השן האקדמי. האווירה במגמה הייתה מאוד אינטימית ומשפחתית, המרצים היו מקצועיים נגישים ואנושיים. לכל בעיה שצצה במהלך התואר וכתיבת התזה הייתה נכונות לבוא לקראת הסטודנטים. אין לי ספק שלימודים במגמה השפיעו רבות עלי כמחנך.

מייל לשאלות: tzach2016@gmail.com



גופסה קתז  GUPSA KATAZ  جوبسه قطز

תפקיד: מנהלת מרכזים קהילתיים בוסתן אל מרג'

ארגון: החברה למתנ”סים

באחריות שלי: הקמה וניהול מרכזים קהילתיים במועצה אזורית בוסתן אל מרג', מיפוי קהילתי והובלת מערך היתכנות, הפעלת התחום הבלתי פורמאלי, החברתי, התרבותי, הקהילתי ופנאי משמעותיים לקהילות של בוסתן אל מרג'.

על הלימודים שלי במגמה: הרגשת שליחות ברמה האישית ותחושות קשות כשנוכחתי לראות עד כמה הספרות האקדמית דלה בחומרים על הקהילה ה"צ'רקסית", המגמה בעצם נתנה לי את האפשרות להגשים חלום אישי ולתרום לספרות האקדמית על הצ'רקסים בנושא אקוטי- נושא הזהות האתנית.
הכלים שהמגמה נתנה לי הם הכלים עליהם שאני נשענת עד יום זה בכל התפקידים שאני מובילה, הראייה הביקורתית, התהליכים החברתיים, התרבותיים והקהילתיים, הזהויות השונות בחברה, קשרי גומלין, קשיים ותהליכים בחברות רב תרבותיות, מיעוטים וכו. הגדרת ה"אני" וה"אנחנו" בעידן המודרני המלווה באתגרים ועוצמות.
החשיפה לתחומים שונים במגמה והמרצים השונים כל אחד בתחומו העשיר והוסיף, מבחינתי פרופ' רבקה איזיקוביץ' היא מנטורית, בן אדם משכמה ומעלה אשר השאירה חותם באישיות המקצועית והאישית.
בהצלחה לכל הסטודנטים החדשים.



נחי משעול-שאולי, Nakhi Mishol-Shauli

נחי משעול-שאולי

תפקיד: דוקטורנט בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך. המחקר שלי עוסק בהבניית זהות חרדית ברשתות חברתיות בהנחיית ד"ר אורן גולן מהמגמה. הצעת המחקר זכתה במלגת נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית. בנוסף אני מתרגל בקורס מבוא לסוציולוגיה של החינוך ולימדתי מחקר איכותני במכללת אורנים.

על הלימודים במגמה: כשהחלטתי לחזור ללימודים רציתי "לצאת מהבועה" ולהכיר קבוצות שונות בחברה הישראלית בגובה העיניים, וידעתי שבאוניברסיטת חיפה זה קורה. למגמה הגעתי מתוך רצון לקבל "מבט על" של החינוך הבלתי-פורמלי, כי מהחוויות האישיות שלי זה החינוך החשוב ביותר לקידום ופיתוח ערכים, שוויון ותחושת שייכות. הלימודים נערכו בקבוצה שמצד אחד הייתה קטנה ואינטימית, אך מצד שני מגוונת מאוד מבחינת כיוון מקצועי, ניסיון חיים ותרבות, שזה בדיוק מה שקיוויתי לו. המרצות והמרצים נוגעים כולם במספר תחומים ומעורבים בפרוייקטים שונים, מה שנותן מגוון עצום של כיווני התפתחות, מחקריים ויישומיים. בכל פעם שהתעניינתי במשהו מעבר או רציתי להבין משהו לעומק מצאתי דלת פתוחה והתלהבות להסביר ולשמוע. הסגל הניהולי בראשות מירי עטף, התעניין, ותמיד נתן הרגשה של דאגה אישית ואמיתית לטובתי. אני עדיין בקשר עם סטודנטיות וסטודנטים שלמדו איתי גם 4 שנים אחרי סוף התואר השני. אני המשכתי לדוקטורט, הם המשיכו לתפקידים שונים בעמותות חברתיות, בחינוך הבלתי-פורמלי ובחינוך הפורמלי, וכולנו הרווחנו מהלימודים במגמה.


ג'מאל שווי

ג׳מאל שווי
עבודה ולימודים קודמים:
בעבודתי אני מורה לחינוך גופני ורכז חינוך חברתי קהילתי בבית הספר הרב-תחומי כסרא - סמיע. בנוסף אני מנחה בחינוך החברתי קהילתי במחוז צפון תחום תלמידים ונוער. למדתי בסמינר אוהלו במגמה לחינוך חברתי קהילתי לאחר מכן סיימתי תואר ראשון במכללה האקדמית בוינגייט. בהמשך השלמתי קורס מנהלי בית ספר של משרד החינוך במכללת גורדון.

על המגמה:
על המגמה - בחרתי במגמה לחינוך, חברה ותרבות כי חיפשתי תואר שני שישלים לי את התמונה עם הניסיון שלי בפועל מול התיאוריה החדשה - תואר שיעסוק בחינוך רב-תרבותי ובלתי פורמאלי, שמשיקים לעבודתי. הקורסים תרמו לי המון בתחומי רב תרבותיות, חינוך לערכים ותרומה לקהילה. קורסים נוספים תרמו לי בפן האישי להעשרה והרחבת הראיה הכללית על חינוך. הלימודים במגמה פתחו לי אופקים חדשים וראיה מקצועית ואקדמית לעבודה שלי בבתיה"ס, במרכזי נעורים ובחינוך הבלתי פורמאלי אחרי הצהריים ,לכן אני מאוד ממליץ על לימודים באווירה של קהילה, חברותא ותמיכה אחד בשני.
אני מקווה בזכות הניסיון שצברתי והתואר להיות חלק מהמנהיגות החינוכית של מחוז צפון ושל המגזר הדרוזי. אני רואה בתואר מקפצה לתפקידי מנהיגות, פיקוח והדרכה בתחום. עמיתים שלי מהשטח פונים אלי ואני מהווה להם כתובת מקצועית בנושא חינוך חברה ותרבות. חיברנו את התיאוריה לפרקטיקה והמון דברים יפים יוצאים מזה. אני תמיד ממליץ על המגמה למודרכים שלי בבתי הספר ובחינוך הלא פורמאלי. הלימודים במגמה מתאימים לדעתי לכל מי שעוסק בהוראה בתחום הבלתי פורמאלי בבית הספר או מחוצה לו ומעוניין לפתח תחומים של מנהיגות נוער, התנדבות ומעורבות חברתית, מורשת ורב תרבותיות.
דואר אלקטרוני לשאלות: jamal812 בג'ימייל

אפרת קוגן

אפרת קוגן

על עצמי:
אני מנהלת מעון נעמת ביוקנעם, תפקיד מאתגר ומורכב שכולל בתוכו התמודדויות שונות וגם רגעי סיפוק ונחת. תפקיד המשלב בתוכו הקניית הרגלים, גישות חינוכיות, חוגים לילדים ועוד. לפני כן, עסקתי בתחום החינוך הבלתי פורמלי במשך 3 שנים כמדריכה בקבוץ משמר העמק בגילאי א-ג' ולאחר מכן גם בגילאי ד'-ו'. בעקבות העבודה נחשפתי לעולם החינוך הבלתי פורמלי והלכתי ללמוד את התואר השני במגמת חינוך, חברה ותרבות בחוג למדיניות ומנהיגות בחינוך. עולם תוכן זה מעניין ומאפשר לחשוב מחוץ לקופסה, לגלות יצירתיות ובעיקר נותן המון נחת וסיפוק.


על המגמה:
נחשפתי לתחום זה והתחלתי לחפש מסלולי לימוד במכללות ובאוניברסיטאות. התרשמתי מאוד מהמגמה ומהקורסים שמוצעים בה. תוך כדי לימודים נחשפתי לעוד תחומים שאפשר לעסוק בהם שלא הכרתי. המפגש עם המרצים והסטודנטים פתח חלון הזדמנויות ועולמות תוכן שונים ומגוונים שניתן לעסוק בהם (פרויקטים חברתיים, עמותות מיוחדות ועוד) המגמה משלבת קורסים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ומראה עד כמה חשוב לחבר בין שני עולמות אלו.

לפרטים נוספים על לימודי במגמה, ניתן לכתוב אלי ל- fefush בוואלה co il.

רויטל כץ – פדה   Revital Katz-Pade

רויטל כץ - פדהשמי רויטל כץ - פדה. אני סטודנטית לתואר שלישי בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך, במגמת חינוך, חברה ותרבות.

תפקיד: מנהלת תכנית אלפא ביחידה לנוער שוחר מדע וטכנולוגיה בטכניון.

ארגון: הטכניון

באחריות שלי: תכנית אלפא הינה תכנית מחקר אקדמית לבני נוער מצטיינים ומחוננים. הפרויקט המחקרי במדעים אותו התלמידים כותבים מוגש כעבודת גמר ברמה של 5 יחידות לבגרות.
על הלימודים שלי במגמה: מאוד נהניתי ללמוד במגמה, למדתי והחכמתי. פגשתי קבוצה מגוונת של אנשי חינוך וביחד עם סגל המגמה המצוין הרחבנו אופקים.

מייל לשאלות: revitalkatz@gmail.com

דועא זועבי-ח'טיב
dawa zuabi
עבדתי כמורה להיסטוריה במשך 23 שנים בחטה"ב בנצרת וארבע שנים כמדריכה של מחוז צפון. מתוך מה שראיתי בכיתות החלטתי ללמוד חינוך מיוחד, מאחר והרגשתי שמורה בחינוך פורמלי צריך שתהיה לו את המודעות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים שיושבים בכיתות רגילות. צעד זה העשיר את הניסיון החינוכי שלי, ותרם לי ולאוכלוסיית התלמידים המיוחדים שלמדה אצלי בכיתה רגילה. כאן, התחלתי להרגיש את החשיבות והצורך של גיוון חינוכי כולל ומקיף. הרעיון של גיוון ושילוב ענפים שונים בחינוך משך אותי והחלטתי שאני ממשיכה את לימודי התואר השני שלי בחינוך בלתי פורמלי במגמה לחינוך חברה ותרבות. הלימודים בחוג חשפו בפניי תחומי ידע חדשים ומעניינים שלא הכרתי קודם. המרצים הנהדרים והיחס החם אפשרו לי לפתח ראייה חינוכית ביקורתית רחבה יותר תוך כדי עיסוק במגוון רחב של סוגיות חינוכיות וחברתיות שונות. התזה שכתבתי ושזכתה בהצטיינות, בהנחייתו של ד"ר איימן אגבאריה, נוגעת בדיוק במשמעות החברתית של סוגיה חינוכית מורכבת - "חינוך הצל" בחברה הערבית, והוא נוגע לי גם כאשת חינוך וגם כאמא לתלמידים. מכיוון שהרגשתי שהלימודים העשירו אותי ותרמו להתפתחותי המקצועית, ונהניתי מאוד מהם ומהיחס החם של המרצים, אני מתכוונת להמשיך את לימודי התואר השלישי שלי בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך.

דועא זועבי-ח'טיב (מימין) וראש המגמה ד"ר דבי גולדן בטקס קבלת התואר







חגית לו

עליתי מסין לאחר שסיימתי תואר ראשון בחינוך.
את לימודי ההמשך -  תואר שני בחוג מנהיגות ומדיניות בחינוך, במגמה חינוך חברה ותרבות, למדתי באוניברסיטת חיפה.
הלימודים בארץ היו מאוד מעניינים ואפשרו לי לגלות את ההבדלים הבינתרבותיים בהשקפות ובערכים, ולהכיר טוב יותר את ההקשרים הבין תרבותיים בחינוך.
האינטראקציה שלי במהלך הלימודים עם אנשים מרקעים תרבותיים מגוונים באמצעות תוכניות שונות, הגדילה את העניין שלי בחינוך השוואתי בין סין וישראל.
לימודי התואר השני הקנו לי לא רק בסיס אקדמי משמעותי, אלא גם אפשרו לי להעשיר את ההתנסות שלי במעורבות בפעילויות תרבותיות מגוונות.
המגמה ותוכנית לימודים המגוונת שבה העניקו לי ידע רב בתחומים רבים.

לשאלות - hlu@campus.haifa.ac.il


 שלומי חנוכה 

1.    עיסוק נוכחי והסטוריה אישית (תואר ראשון, מקצוע במהלך הלימודים וכד')
כיום דוקטורנט בפקולטה לחינוך באוניברסיטת מונש (Monash) שבמלבורן, אוסטרליה. נבחרתי כנציג הישראלי בצוות מחקר בינלאומי הבוחן סוגיות גלובליות ומקומיות בבתי ספר המוגדרים כ'סוגה עלית' (Elite Schools).
את התואר הראשון סיימתי באוניברסיטה העברית בירושלים (מדע המדינה והיסטוריה של המזרח התיכון והאסלאם). כבר מהשנה הראשונה של הלימודים התחלתי לעסוק בחינוך (בלתי פורמאלי). התחלתי כמלגאי בתכנית לקרוב לבבות בין דתיים לחילונים ובסופה של השנה הראשונה כבר הייתי חבר בהנהגתה, לקחתי חלק בהעברת ובחיבור סמינרים במנהיגות (ובשלל תחומים אחרים) במרכז מנהיגות הנוער בירושלים, פעלתי במסגרת צוות ההיגוי של המפה הירוקה בירושלים (החברה להגנת הטבע), תרמתי לפעילויות מרכז הנוער לנוער פליט (דרום ת"א), הקמתי וניהלתי מרכז נוער (בגבעתיים).
2.    מדוע בחרת במגמה?
על המגמה לחינוך חברה ותרבות שבאוניברסיטת חיפה שמעתי עוד לפני סיום התואר הראשון. 
שתי נקודות עיקריות היוו יתרון מבחינתי:
א. נתינת הדגש על נקודות מבט אנתרופולוגית וסוציולוגית (בפן האתנוגראפי), תוך שילוב אלמנטים פילוסופיים וביקורתיים. ביקשתי לקחת חלק בלימודים שאינם מוגבלים לתיאוריה  ומנותקים משדה העשייה, שיעניקו לי את האפשרות להבין את המתרחש בפרספקטיבה רחבה יותר (חברה ותרבות), הוליסטית באופייה. תכנית הלימודים לצד הדרישה הבלתי מתפשרת 'לצאת לשטח'  הכריעו את הכף.
ב. החום והיחס האישי, הבלתי אמצעי, בו זכיתי כבר מהשיחה הראשונה שלי עם מירי (מרכזת החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך). האנושיות, הדאגה והאכפתיות הרבה אפיינו את מפגשיי הראשונים ושיחותיי המקדימות עם המרצים והצוות האדמיניסטרטיבי של החוג, ויצרו תחושת ביטחון המהווה נוף חריג באקדמיה. אגב, חשוב לציין שתחושות החום והאינטימיות (למגמה נבחרים מספר לא גדול של סטודנטים) הלכו והתגברו במשך שנות לימודיי. מקצועיות משולבת עם אנושיות היא אלמנט מנצח מבחינתי.
3.    מה תרמו לך הלימודים במגמה בפן האישי?
בראש ובראשונה זכיתי להכיר אנשי חינוך יוצאי דופן, מוכשרים ובעלי תודעה פוליטית וחינוכית מפותחת. עריכת מחקר וכתיבת תזה היא תהליך ארוך ולא פשוט, שהוקל במעט כפועל יוצא מאותה האינטראקציה עם חבריי למגמה (בשני המסלולים - זה המחקרי וזה העיוני).  אך מעבר לזה, לטעמי עברתי תהליך ארוך של התבגרות אישית ומקצועית המשולבות האחת בשניה.
4.    ובפן המקצועי?
המרצים במגמה, בחוג ובפקולטה הם בעלי שם בישראל ומחוצה לה. כפועל יוצא, רמת הלימודים גבוהה, ומעודדת חשיבה והתפתחות בתחום הידע (ובתחומים משיקים לו). לתחושתי הלימודים אף תרמו לי בתחום פיתוח מיומנויות חשיבה והקניית כלים פרקטיים ומתודולוגיים. מתוקף היות החוג לא גדול, פרושות בפני הסטודנטים אפשרויות מקצועיות יוצאות דופן. פרט לעבודתי כעוזר מחקר, הוזמנתי לקחת חלק במועצת הפקולטה, מה שחשף אותי לתהליכים המתרחשים מאחורי הקלעים, לתהליך קבלת ההחלטות ולהכרות בלתי אמצעית עם גורמים נוספים בפקולטה.
5.    תאר עבודה בעלת משמעות מיוחדת בשבילך ממהלך הלימודים במגמה
מספר חודשים לאחר תחילת לימודיי התחלתי לעבוד על הצעת התזה שלי ('מבעד לעיני המורה: אסטרטגיות התמודדות של מורות בחטיבת הביניים הממלכתית עם הפרת סדר במהלך השיעור') עם פרופסור רבקה איזיקוביץ' (ראש המגמה והחוג). אגב, את הרעיון למחקר קיבלתי במהלך אחד הקורסים, כששוחחנו על 'תפיסות משמעתיות'. מהלך העבודה היה לא פשוט,והצריך קבלת אישורים מתאימים גם ממשרד החינוך ואחרים. המחקר (אתנוגראפי) ארך כארבעה-חמישה חודשים בהם ליוויתי חמש עשרה מורות משלוש חטיבות ביניים שונות מדי יום, ערכתי ראיונות וקיימתי תצפיות. חשתי שלימודיי במגמה באים לידי ביטוי כמעט בכל פן בכתיבה. אחד הדברים המשמעותיים ביותר היתה ההנחייה.
הליווי המקצועי והמסור של פרופסור איזיקוביץ', לצד התחושה שדלתה תמיד פתוחה בפניי הובילו אותי לרמת מחויבות יוצאת דופן. יתר על כן, שאיפתה 'לחשוב מחוץ לקופסה' ולהצטיין היוו ועודם מהווים נר לרגליי, ומדריכים אותי בעבודתי גם מעבר לים.
6.    למי מתאימים הלימודים במגמה לדעתך?
הלימודים חושפים בפני הסטודנטים עולם תוכן עשיר ועמוק, תוך הכשרה מחקרית אינטנסיבית. מתוך כך, לתפישתי, הלימודים מיועדים למתעתדים לקראת תפקידי ניהול ומחקר. הכרה אינטנסיבית של תחום הדעת הן מבחינה תאורטית והן מבחינה מקצועית יוצרות קונסטרוקציה יחסית רחבה באשר לשאלת המתאימים למגמה.
7.    קשר עם חברים למגמה? חוג? פקולטה?
כפי שציינתי, במהלך הלימודים הכרתי אנשים נפלאים, יוצאי דופן, בעלי תשוקה לשנות את סביבתם. פיתחנו קשר חברי שנותר גם עם סיום התואר. אחד מהנקודות יוצאות הדופן נוגעת דווקא לקשר עם החוג עצמו: כשצוות ההוראה והמזכירות מכירים את הסטודנטים באופן אישי, האינטראקציה שונה, ואינה מסתיימת בסוף התואר. מתוך כך, הקשר עם מנחת התזה שלי (פרופ' רבקה איזיקוביץ') מדהים ותורם לי גם כיום. ברור לי שכשאחזור לערוך את המחקר שלי בישראל, אמצא בחוג דלת פתוחה, עזרה ותמיכה.
לתחושתי החוג תמיד היה ונשאר בית חם עבורי.
לכל שאלה,
חנוכה שלומי

shlomih.mail  (ג'ימייל)
 
קישור לתזה בספריה


 טליה עדי

talia adi
בשנת 2006 סיימתי את לימודי התואר הראשון באוניברסיטת חיפה בחינוך מיוחד ובסוציולוגיה, במקביל למדתי לקבלת תעודת הוראה לשני המקצועות.

הרגשתי כי עדיין לא מיציתי את לימודיי האקדמאיים והמפגש שלי עם מערכת החינוך הפורמאלית היה אמביוולנטי. לכן החלטתי להמשיך בלימודים גבוהים.

בחרתי במגמה "לחינוך חברה ותרבות" משום שהיא שמה דגש על החינוך הבלתי פורמאלי בו עבדתי במהלך לימודי. הלימודים במגמה חשפו בפניי עולם תוכן בתחומים מגוונים שעיקרם להקנות לבוגרי המגמה ראיית עולם כוללנית ורחבה בתחום החינוך, תוך כדי עיסוק בקשרי הגומלין עם החברה והתרבות.

לדעתי, המגמה מתאימה לאנשים שמעוניינים להשפיע ולשנות ולו במעט את המצב בו שרוי החינוך בחברה הישראלית.

בהמשך ללימודיי החלטתי לעסוק בתחום החינוך הבלתי פורמאלי והניסיון התעסוקתי שלי כולל: רכזת אזור צפון של פרויקט החינוך בארגון "לתת", רכזת אזור צפון של מסלול שירות לאומי לצעירים חילוניים ב"אגודה להתנדבות", תפקידים ניהוליים שונים בעמותת "מרכז מעשה" של קרן רש"י. כל התפקידים כללו ראייה חברתית רחבה תוך כדי יישום אג'נדה חינוכית.

קישור לתקציר התזה בספריה (לסטודנטים רשומים)

talyadi1 (ג'ימייל)


 גופסה קתז

1. עיסוק נוכחי והסטוריה אישית (תואר ראשון, מקצוע במהלך הלימודים וכד')
עיסוק נוכחי: מדריכה ומטמיעה ב"עמותת מתן" בבתי ספר. לפני כן הייתי מנהלת סניף מכללת HITC מרכז הייטק וטכנולוגיה בנצרת. מהשנה השלישית בלימודיי לתואר הראשון (מורה למדעים וביולוגיה ממכללת "אורנים") עד 2009 כיהנתי בתפקידים שונים במרכז הקהילתי הצ'רקסי, החל מניהול אגף נוער בישוב ועד ריכוז והדרכה של תוכניות חברתיות ולימודיות. פעילה בכנסים ומסגרות התנדבותיות ברמת היישוב שלי.

2. מדוע בחרת במגמה?
בלימודיי לתואר הראשון ידעתי כבר שאני רוצה "עוד" , הכוונה- להרחיב את ההסמכה ולשאוף להגיע לדוקטורט וגם לרכוש ידע וכלי מחקר המתאימים לתחומים החברתיים והלימודיים : להתעמק בכל השאלות והנושאים שעניינו אותי- התחום החברתי והלימודי במסגרות הפורמאליות והבלתי פורמאליות, זהות, רב תרבותיות, מיעוטים וכו. שאלות שהטרידו ומטרידות אותי ביומיום. בחיפוש אחר המגמה שתענה על הצרכים שלי, הגעתי ל"חינוך, חברה ותרבות".

3. מה תרמו לך הלימודים במגמה בפן האישי?
ברמה האישית סוג של כאב ופספוס ליוו אותי כשנוכחתי לראות עד כמה הספרות האקדמאית דלה בחומרים על הקהילה שלי, "הצ'רקסית", המגמה נתנה לי את האפשרות להגשים חלום אישי- להוסיף, אפילו אם מעט, לספרות המחקרית על הצ'רקסים.

4. ובפן המקצועי?
קודם כל היכולת להעמיד מחקר ולבצעו מהתחלה ועד הסוף. החשיפה לתחומים ולמרצים השונים במגמה, כל אחד בתחומו, העשירה והוסיפה מאוד. קיבלתי כלים , ראייה ביקורתית ומכילה לתופעות חברתיות, התנהגותיות...והבנות ברמה האישית והבין אישית אשר מלוות אותי עד היום בעבודה ובכל מסגרות החיים.

5. קשר עם חברים למגמה? חוג? פקולטה?
אני עד היום בקשר עם החברים ללימודים, לסגל ולחוג ועם המנחה שלי פרופסור רבקה איזיקוביץ'.

6. תארי עבודה בעלת משמעות מיוחדת בשבילך ממהלך הלימודים במגמה.
העבודות הסמינריוניות היוו בשבילי קרש קפיצה לעבודת המחקר: בייחוד "החיים על הגשר" אצל פרופסור רבקה איזיקוביץ'- בו ניסיתי לתאר את הקושי בו נתקלים הצעירים הצ'רקסים במעבר בין תרבות לתרבות בחייהם בישראל. וכמובן התיזה שהיא היתה העבודה.

7. למי מתאימים הלימודים במגמה לדעתך?
הלימודים במגמה מתאימים לאנשי החינוך והחברה בתחום הפורמלי והבלתי פורמלי, לאנשי מפתח בקהילה, כגון: מנהלים (בתי ספר, מחלקת חינוך, אגפים וכו) , רכזים, יועצים ומדריכים. אפשר לומר כי היא מתאימה לכל אחד בתפקיד ניהולי /ריכוזי הבא במגע עם אנשים מחברות שונות, ובארץ אין מנוס מכך.

8. תכניות מקצועיות/אישיות לעתיד
השאיפה היא להגיע לph.d בנושא שהתחלתי אותו בתיזה ולהשתלב בעולם האקדמיה, במחקר בסגל וכו.

נושא התזה : להיות או לא להיות? - שאלות שאני שואל את עצמי צעירים אדיגאיים-צ'רקסים מתלבטים בנוגע לזהותם
קישור לתקציר התזה
gopsakataz (ג'ימייל)


 חן יערי

chen yaari
כדוקטורנטית וכבוגרת תואר שני במגמה לחינוך, חברה ותרבות אני יכולה לספר שהלימודים במגמה עוסקים במגוון עשיר ורחב של סוגיות חינוכיות תוך התייחסות לנושאים חברתיים ותרבותיים. בכך הלימודים משקפים נאמנה את המציאות החינוכית בה פועלים אנשי החינוך, שאיננה מתקיימת בחלל ריק.

כמו-כן, שימת הדגש של התוכנית הלימודית על פניו השונים של החינוך – הפורמאליים והבלתי פורמאליים, הממסדיים והביקורתיים – אפשרה לי להתבונן מחדש על הסביבה החינוכית העוטפת אותי, ולפתח ראייה ביקורתית ומפוקחת כלפי תהליכים חינוכיים. אלו היוו את אבני הבניין שבזכותם יצאתי לדרכי המחקרית והמקצועית.

לסיום אציין כי לימודיי עברו ועוברים עליי בנעימים בחוג ובמגמה. במגמה פגשתי סטודנטים שהעשירו את תקופת לימודיי הן ברמה האינטלקטואלית והן ברמה האישית, והחברות עימם נמשכת עד היום - אף שחלפו שנים מאז סיום לימודי התואר השני. נוסף על כך במגמה מצאתי יחס מקצועי ורמה אקדמית גבוהה, בד בבד עם רשת תמיכה קשובה וחמה. כל אלו הפכו את תקופת הלימודים לחוויה נעימה, מסבירת פנים ומרחיבת אופקים.

בימים אלה אני עובדת על הדוקטורט שלי בנושא "תפיסות של הורות וחינוך בקרב משפחות ישראליות מטיילות בהודו"


נושא התזה : חנוך לנער על פי דרכו - בחינת תופעת התרמילאות הישראלית למזרח הרחוק מן הפרספקטיבה החינוכית

קישור לתזה בספריה
chenyaari (ג'ימייל)


 תמי אסדו

tami assado
בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בחינוך, חברה ותרבות. עובדת כמורה במשרד החינוך – מחנכת כיתה של אוטיסטים.הלימודים חשפו בפני תחומי ידע חדשים בחינוך הפורמאלי והבלתי-פורמאלי. כמו-כן, במהלך הלימודים במגמה,נפתחו בפני מגוון פרקטיקות בתחום החינוך המאפשרות ראייה מערכתית על החינוך והחיים בכלל. מאד נהניתי מהלימודים במגמה ומהאפשרות שניתנה לי לבחור קורסים מעניינים במיוחד ומגוונים בנושאים חינוכיים מגוונים
tamy.assedo (ג'ימייל)



 נמרוד סמילנסקי פרידמן

nimrod smilanski

עבודה ולימודים קודמים :

השלמתי תואר ראשון בפסיכולוגיה. עבדתי כמורה במסגרות שונות. היום אני מרצה לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטה הפתוחה. בנוסף אני מלווה מנהלים ובתי ספר בתהליכי שינוי רחבי היקף וטווח, גיבוש חזון בית ספרי והעשרה פדגוגית. אני גם עורך מגזין שנקרא "אדם עולם".

על המגמה :
חיפשתי מקום בו אוכל לגעת בנושא של חינוך באופן רחב ככל האפשר. משיחה אישית עם ראש המגמה דאז, ד"ר קלרה סבג, התרשמתי ממגוון הנושאים הרחב במגמה ומהחופש האקדמי הרחב שניתן בה. ראיתי בלימודים במגמה הזדמנות ללמוד, ליצור ולהתבטא.

המגמה נותנת אופק פרופסיונאלי למחקר. פגשתי אקדמאים שהיו מודל לאופן שבו הייתי רוצה להיות בעתיד שלי. המרצים במגמה מהווים מבחר מרשים של אקדמאים כאלה. המגמה מצליחה להישאר מוכוונת מחקר במדעי החברה באופן המקצועי ביותר שיש, ללא פשרות.

המספר הקטן של הסטודנטים וההטרוגניות של המרצים והסטודנטים איפשרו מפגש אינטימי מגוון שהיה מאוד משמעותי אישית ומקצועית.

הלימודים במגמה מתאימים למי שמוכן להחזיק שאלות במובן הרחב ככל הניתן של המילה: עתיד מקצועי מגוון (אפשרות למחקר, ייעוץ ועוד כיוונים) ופתיחות גם במובן נושא החינוך עצמו. הסתכלות ממבט סוציולוגי אנתרופולוגי דורשת ממך יכולת לקחת צעד אחורה ולשאול. לא להיות עם תשובה. צריך סקרנות, רצון לבדוק, להפריד בין עיקר לטפל. הלימודים במגמה מתאימים למי שמוכן או מוכנה להיות כאלה גם אישית וגם מבחינת מסלול קריירה.

נושא התזה : שתי דרכים לדמיון: קריאה ביקורתית של השיח לחינוך החשיבה

קישור לתזה בספריה

Fridmanski (ג'ימייל)



 רשא אבו אחמד

rasha abu achmed
עבודה ולימודים קודמים :
התחלתי את לימודי לתואר ראשון בחוג לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה בחיפה ובנוסף BA כללי. בסמסטר השני התמקדתי בניהול בחינוך כתואר דו-חוגי . לאחר התואר הראשון רציתי להמשיך בלימודי. התלבטתי בין תואר שני במגמה לחינוך, חברה ותרבות לבין לימודי עבודה סוציאלית. מבחינה רוחנית רציתי ואני עדיין רוצה שינוי חברתי, בעיקר במגזר הערבי. אני מאמינה בחינוך בלתי-פורמאלי והתכנית מצאה חן בעיני. גם מבחינה פרקטית למגמה היה יתרון בכך שרציתי להמשיך מיד ללימודי התואר השני למרות גילי הצעיר, ולימודי עבודה סוציאלית היו מותנים בהגבלת גיל ובנוסף מחייבים אותי לתואר ראשון נוסף מלא לפני לימודי התואר השני.


על המגמה :
במהלך לימודי התחברתי במיוחד לקורסים על חינוך חברתי,במיוחד אלה אשר דנו בחברה הישראלית והמיעוט הערבי. אני זוכרת את ההפעלות בקורס חינוך בלתי-פורמאלי לטובה. האווירה במגמה בין הסטודנטים הייתה טובה. הכנסים של המגמה והסיור במוזיאון היו משמעותיים. מבחינת העשרה, עניין, מחשבה והכרת מחקרים הלימודים פתחו לי הרבה דלתות והייתי רוצה להמשיך במחקר. מבחינה מעשית, ההערכות הדלה לתפקידים בחינוך הבלתי-פורמאלי בתוך החינוך הציבורי במקום בו אני גרה, ששם השאיפה שלי לעבוד ולהשפיע, מקשים עלי במציאת עבודה קבועה בתחום. בכל זאת התקבלתי לעבודות בתחום בזכות העובדה שאני בעלת תואר שני, והעובדה שהוא מאוניברסיטה מרשימה את המראיינים.

למי מתאימים הלימודים במגמה:
הלימודים במגמה מתאימים בעיני לאנשים בעלי אמונות משלהם שברצונם לחולל שינוי ולעצמאים שמאמינים שהשינוי לטובה בחברתם יבוא דרך העשרת הידע והעלאת המודעות אצל הציבור הרחב לגבי הסוגיות השונות שברצונם לדון בהם. הלימודים מתאימים לאנשים שמאמינים בהשכלה הגבוהה בתור הגרעין המרכזי שיכול לקדם את האנושות. הלימודים במגמה מאוד יועילו לאלה שרוצים לשנות את המדינה, הישוב או את בית הספר,אבל קודם לכן לאלה שמוכנים גם לשנות את עצמם על מנת לשנות את האחרים .

Rasha_abuahmad (הוטמייל)


 אתי שטיינר

eti steiner
סיימתי את לימודי ההוראה בשנת 1993 ומאז עבדתי שנים כמורה ובתפקידים ניהוליים בבית הספר. את רוב שנות עבודתי כמורה עשיתי בארה"ב ונהניתי מכל רגע. כאשר חזרנו לארץ, רציתי להמשיך את לימודיי בתוכנית שתעניק לי אפשרות ללמוד ולהתפתח גם בנושאים חברתיים ותרבותיים. המגמה לחינוך חברה ותרבות ענתה על הצרכים הללו. סיימתי את לימודי המגמה בהצטיינות במסלול עם תזה, נושא המחקר שלי היה משפחות שחוזרות משהות ממושכת במדינה אחרת. המגמה איפשרה לי להישאר בתחום החינוך תוך שילוב אספקטים חברתיים ותרבותיים שבפועל, בעבודת השטח, לא ניתנים להפרדה. הם קשורים ומשפיעים זה על זה ונותנים לנו, אנשי החינוך, תמונת מצב הוליסטית יותר.


אשמח לענות על שאלות. בהצלחה !

נושא התזה : מהגרות לארץ המולדת חוויותיהן של נשים ישראליות במעברים בין תרבותיים והסתגלותן המחודשת לארץ מולדתן

קישור לתקציר התזה

Etriks (ג'ימייל)