החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך
התוכנית לחינוך, חברה ותרבות
Program for Leadership and Policy in Education
برنامج التربية الاجتماعية والثقافية
סגל התכנית
פרופ' אביהו שושנה
פרופ' אביהו שושנה הוא ראש החוג למנהיגות ומדיניות ומרצה בחוג לייעוץ והתפתחות האדם (ראש התכנית להנחיית קבוצות ללימודי תואר שני) באוניברסיטת חיפה.
תחומי מחקר: מחקריו עוסקים בחיבור שבין תרבות, חברה ומושג העצמי היינו באופנים השונים בהם תרבויות, ומיקומים חברתיים בתוכן, משפיעים על מושג העצמי, רגשות וזהויות חברתיות. תחומי מחקריו עוסקים בפסיכולוגיה של מעמד; פסיכולוגיה של אתניות וגזע; גזענות יומיומיות; פסיכולוגיה רגישת-תרבות וטיפולים רגישי- תרבות; דינמיקות והשפעות של טיפולים קבוצתיים; חקר העצמי, רגשות ודינמיקות קבוצתיות בקבוצות תמיכה וקבוצות לעזרה עצמית; השוואות בין תרבותיות של מושג העצמי ורגשות בחיי היומיום; אנתרופולוגיה של החינוך.
פרסומים נבחרים:
Shoshana, A. (2016) The Language of Everyday Racism and Microaggressions in the Workplace: Palestinian Professionals in Israel. Ethnic and Racial Studies 39(6): 1052-1069.
Shoshana, A. (2017) Ethnographies of "A Lesson in Racism": Class, Ethnicity, and the Supremacy of the Psychological Discourse. Anthropology & Education Quarterly 48(1): 61-76.
Mjdoob, T. and Shoshana, A. (2017). Palatable Arabs: Palestinian Professional in Work Organizations in Israel. Sociological Quarterly 58(2): 163-181.
Amir, D. and Shoshana, A. (2018). ’Brown Morning:’ Classed Interpretations of Anti-Racist Text. Critical Studies in Education 59(1): 108-126.
Simchai, D. and Shoshana. A. (2018). The Spiritual Ethic and the (Un)Angry Subject. Ethos 46(1): 115-133.
Shoshana, A. and (#)Schade Sahar. (2018). Agentive Suspension of Oppressive Structures: Self-Concept and Emotion-Work among Muslim Mothers Who Study at Israeli University. Gender and Education 30(7): 934-950.
Manor-Binyamini, I. and Shoshana, A. (2018) Listening to Bedouin Mothers of Children with Autism. Culture, Medicine and Psychiatry 42(2): 401-418.
Amir, D., and Shoshana, A. (2018) "My Body Spoke to Me”: “Marginal” Organs, Metonymic Somatization, and the Pain of Social Selection" Journal for the Theory of Social Behaviour 48(4): 475-491.
Shoshana. A. (2019) Youth, Class, and Happiness. Children and Youth Services Review 99: 64-73.
Shoshana, A. (2020). Love, Stigma and Resistance: 'Therapeutic Microaggressions' in a Support Group for Prisoners' Wives. Symbolic Interaction 43(1): 102-125.