החוג למנהיגות ומדיניות בחינוך

התוכנית לחינוך, חברה ותרבות

Program for Leadership and Policy in Education

برنامج التربية الاجتماعية والثقافية

סגל התכנית 

פרופ׳ אימן אגבארייה

פרופ׳ אימן אגבאריה הוא חוקר, משורר, מחזאי ופעיל חברתי. הוא מכהן כמרצה בכיר בחוג למנהיגות ומדיניות בחינוך באוניברסיטת חיפה. בשנת 2016 שימש חוקר אורח במרכז לחקר החינוך האסלאמי במכון לחינוך באוניברסיטת לונדון ובמוסד ללימודי אסלאם באוניברסיטת וינה. הוא השלים שני תארים שניים: תואר בפיתוח בינלאומי ושינוי חברתי מאוניברסיטת קלארק בארה"ב ותואר בקרימינולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף על כך לאימן תואר שלישי כפול מהאוניברסיטה של מדינת פנסילבניה בלימודי מדיניות ותאוריה בחינוך ובלימודי חינוך בינלאומי והשוואתי. את לימודי הפוסט-דוקטורט השלים באוניברסיטת קיימברידג׳ בבריטניה. תחומי התמחותו הם סוגיות של מדיניות ופדגוגיה בחינוך לאזרחות, בחינוך אסלאמי ובהכשרת מורים בקרב מיעוטים דתיים ואתניים. בעבר מילא תפקידים בכירים בחברה למתנ"סים, בארגון שתי"ל, במכללה האקדמית בית ברל, בוועדת המעקב לענייני חינוך ערבי ובמרכז דיראסאת למשפט ומדיניות. שיריו הופיעו באנתולוגיות רבות ובשפות שונות, וארבעה מחזות שלו הועלו על הבמה.​ אימן מרצה בבית ספר  מנדל למנהיגות חינוכית בתחומי החינוך והפילוסופיה .  

תחומי מחקר: תחומי התמחותו הם סוגיות של מדיניות ופדגוגיה בחינוך לאזרחות, בחינוך איסלמי ובהכשרת מורים בקרב מיעוטים דתיים ואתניים.


פרסומים נבחרים:


Agbaria, A. K. (2019). Religion and the global middle class: towards a new research agenda. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 40(5), 734-742.


Agbaria, A. K. (2019). Contact religious authority and the creation of hyper-solidarity: reflections on Israeli politics and Islamic political thought. Ethics and Education, 14(2), 227-240.


Agbaria, A. K., & Pinson, H. (2019). Navigating Israeli citizenship: how do Arab-Palestinian teachers civicize their pupils?. Race Ethnicity and Education, 22(3), 391-409.


Agbaria, A. K. (2019). Reframing Past, Forgiveness, and Promise in the Story of Joseph: Insights from Working with Arab and Jewish Educators. Religious Education, 1-6.